Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos
-
vanaf 2 reizigers
-
14 dagen
-
12 fietsdagen
-
761 km
Hanoi naar Luang Prabang
Geïnteresseerd in deze reis? Laat even je gegevens en voorkeuren achter en wij sturen je extra informatie via mail.
-
- Starten in Hanoi, de bruisende hoofdstad van Vietnam, met sierlijke Franse architectuur, kleurrijke markten en levendig straatleven
- Ontdek de ongerepte natuurlijke schoonheid en de charmante mensen van Noord-Vietnam
- Fietsen door traditionele dorpen, torenhoge karstbergen, verfrissende bossen en vruchtbare rijstvelden
- Bezoek aan Vieng Xai, bekend om zijn historische grottencomplex, waarin duizenden mensen tijdens de Vietnamoorlog schuilden en leefden
- Nachtsafari per boot door het natuurgebied Nam Et-Phou Louey
- Fietsen tussen de mysterieuze stenen potten en bomkraters van het beroemde Xieng Khouang-plateau, ook wel gekend als de Plain of Jars
- Eindigen in Luang Prabang, met zijn schilderachtige boeddhistische tempels, koloniale architectuur en serene sfeer
-
Prijs per persoon op basis van een gedeelde / dubbele kamer
Prijs éénpersoonskamer: 475 euroAantal reizigers Prijs per persoon 2 €5510 3 €4440 4 tot 6 €3965 7 tot 9 €3490 -
13 overnachtingen in kamer met ontbijt, 13 middag- en 12 avondmalen, Engelstalige fietsgids, goede huurfiets met technische assistentie, volgwagen met airco, alle uitstappen en inkomgelden volgens programma, snacks en water tijdens het fietsen, hoteltaksen en garantiefonds.
Programma
-
Dag 1
-
0 km
Bij aankomst in Hanoi kunnen we indien gewenst een transfer regelen naar het eerste hotel in het centrum van de stad (exclusief).
Rond 18 uur ontmoeten we het lokale team in het hotel. Na een eerste praktische briefing plannen we een welkomstmaal in een plaatselijk restaurant.
Church Boutique Hotel Hang Gai (D) -
-
Dag 2
-
58 km
-
315 m
-
311 m
Na het ontbijt nemen we kort de volgwagen uit de drukte van de stad. Ter hoogte van een rustig baantje testen we de fietsen en doen samen met de fietsgids aanpassingen waar nodig. Het fietsavontuur begint met een mooie rit over de dijk langs de Rode rivier, een prima gelegenheid om te wennen aan de huurfietsen. Onze eerste stop is in het dorp Bat Trang, wereldwijd bekend om zijn eeuwenoude handgemaakte keramiek. Na een korte wandeling door het dorp zetten we onze fietstocht voort in zuidelijke richting, langs authentieke dorpen en uitgestrekte rijstvelden, op weg naar het centrum van de delta. We ruilen de fiets voor de volgwagen en rijden in twee uur naar Tam Coc waar we in een lokaal restaurant van een lekker het middagmaal genieten. In de middag schepen we in voor een rustige cruise op de Ngo Dong rivier, varend door drie natuurlijke grotten, waarvan de grootste 125 meter lang is. Vanop de boot genieten we van een prachtig landschap van indrukwekkende kalkstenen karstformaties die oprijzen uit de groene rijstvelden. Na deze ontspannende boottocht nemen we kort de volgwagen naar ons resort in Tam Coc.
Tam Coc Rice Fields Resort (B.L.D) -
-
Dag 3
-
77 km
-
1181 m
-
1028 m
We vertrekken per fiets aan het hotel en rijden via een vlakke, prachtige rit naar Hoa Lu, de voormalige hoofdstad van de dynastieën van Dinh en Ly. De rit is adembenemend mooi, door een landschap van felgroene rijstvelden, omgeven door de pieken van het kalksteengebergte. Onderweg houden we halt aan de Dinh Le tempel en fietsen verder langs de Hoang Long rivier. De eerste 35 km van vandaag zijn vlak. Naarmate we het Cuc Phoang Nationaal Park naderen, zijn er een paar kleine hellingen te overbruggen. Bij aankomst in dit park bezoeken we Endangered Primate Rescue Center, een primatenreservaat. Hier verblijven een grote verscheidenheid aan inheemse apen en gibbons, waaronder de ernstig bedreigde langoeren. Deze apen werden gered uit de handen van smokkelaars en worden gerehabiliteerd om terug te keren naar het wild. Na een uitgebreide kennismaking met dit centrum is het nog een 20 km fietsen naar onze eenvoudige overnachtingsplaats.
Cuc Phuong Guest House (B.L.D) -
-
Dag 4
-
62 km
-
582 m
-
802 m
Deze ochtend nemen we kort de volgwagen naar Lanh An waar we beginnen te fietsen op een mooie asfaltbaan door een prachtig berglandschap naast de Buoi rivier. Onze fietstocht voert ons door de dorpen van de Muong-gemeenschap, langs rijstvelden, maïsvelden, cassaveplantages en suikerrietvelden. Onderweg stoppen we in een klein lokaal restaurantje om te genieten van een lekkere Pho (noedelsoep). In de namiddag nemen we kort de volgwagen door de bergen, gevolgd door een heerlijke afdaling door de vallei naar een prachtig gelegen resort in Mai Chau. We komen tijdig toe om te genieten van een duik in het zwembad gevolgd door een zonsondergang vanaf je balkon in onze luxe lodge.
Mai Chau Eco Lodge (B.L.D) -
-
Dag 5
-
75 km
-
1264 m
-
1351 m
De dag begint met een begeleide wandeling door de Mai Chau vallei, het woongebied van de uiterst vriendelijk White Thai en Muong minderheden. Zij wonen in traditionele paalwoningen boven de weelderige rijstvelden, omgeven door een adembenemende groene bergvallei. We wandelen terug naar het hotel, checken uit en fietsen vervolgens door een landschap van rijstterrassen, uitgestrekte velden, bossen en beekjes dieper in het Pu Luong natuurreservaat. De eerste 20 km zijn eerder vlak, gevolgd door een klim van 17 km. Daarna genieten we van een welverdiende afdaling naar Dong Tam. Onderweg plannen we het middagmaal te gast bij een Thaïse familie. We eindigen de dag met een transfer naar Quan Son.
Mien Tay Hotel (B.L.D) -
-
Dag 6
-
58 km
-
1167 m
-
631 m
In de vroege ochtend nemen we de volgwagen naar de grens met Laos. Na de grensformaliteiten te hebben vervuld worden we verwelkomd door het Laotiaanse team. We testen samen met de fietsbegeleider de nieuwe fietsen en doen aanpassingen waar nodig. Onze route vandaag voert ons langs kabbelende beekjes en door karstlandgebergte, afgewisseld met uitgestrekte rijstvelden. Onze bestemming is het historische Vieng Xay, ooit het hoofdkwartier van de communistische strijdkrachten tijdens de Vietnamoorlog. Het indrukwekkende karstlandschap rondom de stad herbergt een netwerk van grotten, die dienden als schuilplaatsen tijdens de meedogenloze bombardementen. Eén van deze grotten is de Lao-Cubaanse ziekenhuisgrot, een grot die tijdens de oorlog werd gebruikt als ziekenhuis, gebouwd in samenwerking met Cubaanse hulpverleners. We eindigen de eerste dag in Laos in een eenvoudig maar gezellig gastverblijf.
Naxai Guesthouse 2 (B.L.D) -
-
Dag 7
-
30 km
-
692 m
-
648 m
’s Ochtends gaan we naar het Vieng Xai Caves Visitor Center. Het historische grottencompex bestaat uit een uitgebreid netwerk van grotten in de kalksteenbergen. Vierhonderdtachtig van deze grotten werden door het leger van de Communistische Partij gebruikt om zich te beschermen tegen Amerikaanse luchtaanvallen tijdens de Tweede Indochina Oorlog, ook bekend als de oorlog in Vietnam. We fietsen van grot naar grot en in de grotten luisteren we via een audiotour naar de rijke geschiedenis en het dagelijks leven van de mensen die tijdens de Vietnamoorlog in deze grotten leefden. Na het middagmaal stappen we terug op de fiets en rijden door een aantal traditionele etnische dorpen naar Xam Neua, de provinciale hoofdstad van Houaphanh.
Xayphasouk Hotel (B.L.D) -
-
Dag 8
-
0 km
Vandaag laten we de fiets aan de haak en maken een safari door de Nam Et-Phou Louey National Protected Area. Met de volgwagen rijden we naar de ingang van het park in Ban Sonkhoua. Onderweg houden we nog halt aan de 100 meter hoge waterval over de rotsplaten van Saleuy. Het dicht beboste gebied van Nam Et-Phou Louey herbergt een uitgebreide biodiversiteit en biedt onderdak aan tal van bedreigde diersoorten, waaronder tijgers, Sambar-herten, witwanggibbons en gaurs, een Aziatische rundersoort. Bij valavond plannen we een bootsafari, op zoek naar de verschillende dieren. We overnachten in eenvoudige maar goed ingerichte bamboehutten omgeven door de geluiden van de ons omringende jungle.
Nam Nern Eco Lodge (B.L.D) -
-
Dag 9
-
63 km
-
1135 m
-
2036 m
Na het ontbijt keren we per boot terug naar Ban Sonkhoua, waar de fietsen op ons wachten. Er volgt een ontspannen fietsdag met de focus op heerlijk lange afdalingen. De eerste spectaculaire afdaling brengt ons naar de oever van de Nam Nern rivier in Ban Sop Lao, waar we een pauze nemen voor de lunch. Na het middagmaal nemen we de volgwagen naar Ban Souanmon, en fietsen vervolgens door de bergen naar onze tweede welverdiende afdaling naar het Xieng Khouang-plateau. De dag eindigt aan de warmwaterbronnen van Ban Xang, waar we de nacht doorbrengen in een gemeenschapslodge in Muang Kham.
Ban Xang (B.L.D) -
-
Dag 10
-
69 km
-
1265 m
-
657 m
Na te hebben genoten van een heerlijk bad in de warmwaterbronnen begint een wat sportiever traject naar de vlakte van de Plain of Jars (= Vlakte der Kruiken), een wat vreemde historische site. Het is een geleidelijke, maar lange klim door talrijke dorpjes naar het plateau. Eenmaal toegekomen op de vlakte verandert het landschap in groene grasvelden en fietsen we nog een 40 km licht op en neer naar ons centraal gelegen hotel.
Vansana Plain of Jars Hotel (B.L.D) -
-
Dag 11
-
50 km
-
487 m
-
467 m
Vandaag bezoeken we de mysterieuze site van de Plain of Jars. Over verschillende velden liggen duizenden kruiken her en der verspreid. Sommige liggen in een cirkel, andere dan weer op één lijn. Slechts een 7 velden zijn vrij gemaakt van bommen en opengesteld voor toeristen. Er zijn veel theorieën en legendes maar onderzoekers weten nog steeds niet door wie, waarom en hoe de kruiken zijn gemaakt. De grootste kruik is meer dan 3 meter hoog en weegt 6000 kilo. Wij fietsen naar site 1 en vervolgens naar site 2, waar we ook pauzeren voor het middagmaal. In de namiddag kan je ofwel met de fiets, ofwel met de volgwagen de 20 km terug naar de stad rijden. De rest van de dag is vrij, wat je de kans geeft het kleine Office-UXO Visitor Information Centre te bezoeken. Aan de hand van beeldmateriaal legt men onder meer de geschiedenis uit van de Vietnam oorlog en geeft men uitleg over de bommen en mijnen die er tijdens de oorlog op de Vlakte der Kruiken zijn gegooid en gelegd.
Vansana Plain of Jars Hotel (B.L) -
-
Dag 12
-
77 km
-
939 m
-
1224 m
We vervolgen onze weg oostwaarts naar Nongtang, een uitgestrekt natuurlijk meer omgeven door imposante kalkstenen kliffen. In vergelijking met onze heuvelachtige trajecten van de voorbije dagen is dit deel van de route eerder vlak. Na een fotostop aan het meer wacht ons een heerlijke afdaling naar onze lunchplek aan de Nam Chat rivier. In de namiddag nemen we de volgwagen naar Phou Khoun, waar we tijdig arriveren om te genieten van de zonsondergang en het schitterende uitzicht vanaf het pension.
Sala Phou Khoun (B.L.D) -
-
Dag 13
-
112 km
-
2497 m
-
3453 m
Voor zij die een langere afstand wensen te fietsen is vandaag een echte uitdaging! We vertrekken vroeg aan het hotel en fietsen de eerste 32 km, op en neer, een pittige tocht door het gebergte. De rest van de reizigers wachten hier de fietsers op en samen rijden we met de volgwagen nog een 20 km verder, naar een uitgestrekt plateau. Er volgt een zalige afdaling van 18 km naar Ban Khoua Nam Ming, waar we stoppen voor het middagmaal. Terug op de fiets wacht ons een pittige beklimming van 14 km en een welverdiende eerder steile afdaling voor de route uitvlakt en we via glooiende heuvels de mooie stad Luang Prabang bereiken. Deze oude koningsstad, gelegen aan de oevers van de Mekongrivier, met verschillende tempels en een mooi Koninklijk Paleis behoort terecht tot het Unesco Werelderfgoed.
Sala Prabang (B.L.D) -
-
Dag 14
-
30 km
-
324 m
-
324 m
De laatste dag plannen we een fietstocht naar de grotten van Pak Ou, gelegen in een klif aan de samenvloeiing van de rivieren Ou en Mekong. Na een uitgebreid bezoek aan de met duizenden Boeddhabeelden gevulde rotsen nemen we de boot terug naar Luang Prabang, een mooi einde van dit fietsavontuur.
Contacteer ons gerust voor een eventuele verlenging in Luang Prabang.
(B.L)) -
Praktisch
AARD VAN DE REIS EN MOEILIJKHEIDSGRAAD
De reis gaat door een ongerept gebied met een onwaarschijnlijk mooie natuur van rijstvelden, onderbroken door torenhoge kalksteenpieken. We fietsen door traditionele dorpen, bezoeken grotten en maken bootcruises. Het accent ligt meer op natuur dan op cultuur. Gezien we door een weinig toeristisch gebied reizen, zijn de accommodaties af en toe wat eenvoudiger.
Er zijn weinig vlakke trajecten tijdens deze reis. De totale fietsafstand is vrij groot en af en toe zijn er langere beklimmingen, maar zo goed als steeds is er de assistentie van een volgwagen. We rijden tussen de 30 en 70 km per dag, met op dag 13 de mogelijkheid om meer dan 100 km te fietsen. We voorzien 1 rustdag en 2 ritten van een halve dag.
De route gaat over geasfalteerde wegen, regelmatig afgewisseld door verharde zandwegen en wegen in slechte staat. Echt technische mountainbike ervaring is niet nodig om te kunnen genieten van deze reis maar enige ervaring met het rijden op een slechtere ondergrond maakt de fietservaring meer aangenaam. Gericht op de sportieve fietser die ook eens graag off-road fietst.
ACCOMMODATIES
Je verblijft 13 nachten in hotels en pensions.
Bij alle accommodaties vinden wij minimaal een persoonlijke badkamer, een goede locatie en een lekkere traditionele keuken belangrijk, evenals hygiëne, een aangename sfeer, veiligheid en bovenal een juiste prijs/kwaliteit verhouding.
In de reisbeschrijving die je vindt op de website, staan de gebruikte hotels en pensions vermeld.
Zijn bepaalde hotels of pensions volzet, dan wordt een gelijkwaardig of beter hotel voorzien.
Gezien de regio waar we door fietsen zijn de overnachtingsplaatsen eerder éénvoudig.
BEGELEIDING
Je wordt zowel begeleid door een volgwagen en een lokale Engelstalige fietsgids.
De Engelstalige fietsgids zorgt voor de begeleiding op de fiets. Zij kennen de kleine, verkeersarme wegen, spreken de lokale taal en dragen bij tot uw comfort. Zij zijn hét contactmiddel met de plaatselijke bevolking.
Zij zorgen ook voor het dagelijkse onderhoud en de technische ondersteuning van de fietsen.
De volgwagen vervoert de bagage, overbrugt samen met jou de langere afstanden en zorgt voor assistentie onderweg.
ETEN EN DRINKEN
De reis is gebaseerd op basis van kamer met ontbijt, 13 middag- en 12 avondmalen.
‘s Ochtends bestaat het ontbijt meestal uit toast, jam en eieren.
De andere maaltijden voorzien we in lokale restaurants en trachten je zoveel mogelijk het plaatselijke eten te leren kennen op basis van rijst en allerlei kleine gerechten die we delen.
De keuken in Vietnam behoort tot de beste en fijnste van de wereld. In onze programma’s zijn de meeste maaltijden inbegrepen. De Vietnamese keuken bestaat hoofdzakelijk uit rijstgerechten aangevuld met lekkere bijgerechten van verse groenten, kip, vis en/of vlees. De gerechten worden fijn op smaak gebracht met allerlei soorten kruiden. Ook noedels en soepen behoren tot het menu. In Vietnam hecht men veel belang aan de manier van serveren. Vaak zijn de borden een echt plaatje!
De keuken in Laos kent invloeden van zowel Frankrijk als Thailand. Sticky Rice (kleef rijst), die men eet met de vingers, is de basis van de maaltijden. Men eet hierbij groenten al dan niet aangevuld met gegrilde kip en vis. Een ander populair gerecht is ‘miesoep’, een fijne, sobere soep op basis van fijne noedels. Een aanrader is ook de pikante papaja salade. Erg lekker! Je merkt de invloed van de Fransen door de aanwezigheid van het stokbrood. Een goede afwisseling als lunch.
Heb je speciale dieetvoorschriften (ook voor op de eventuele vluchten!), gelieve ons dit vooraf te laten weten. In de mate van het mogelijke kunnen we de maaltijden aanpassen.
GELDZAKEN FOOIEN EN BUDGET
De nationale munteenheid van Vietnam is de Dong.
Je kan makkelijk geld afhalen met een gewone bankkaart waar het Maestro of Cirrus logo op is vermeld. Ook met een gewone kredietkaart kan je geld afhalen, maar vaak zijn de kosten wat hoger.
De nationale munteenheid van Laos is de Kip (Lak).
Het grootste bankbiljet is 5000 Kip hou er dus rekening mee dat je een pak geld ontvangt wanneer je gaat wisselen. Er zijn geen muntstukken in Laos. Makkelijkst om te wisselen zijn cash USD en Thaise Bath. De Euro kan, maar je ontvangt er over het algemeen een slechtere wisselkoers mee.
Kredietkaarten worden aanvaard in de grotere hotels en (duurdere) toeristenwinkels.
Tegenwoordig vind je ook meer en meer geldautomaten waar je met je gewone bankkaart (mét Maestro) geld kan afhalen.
Om veiligheidsredenen hebben Belgische banken de bankpassen met Cirrus/Maestro-logo standaard ingesteld op gebruik binnen Europa. Indien je geld wil afhalen in Thailand en/of Laos dien je deze instelling tijdelijk online te wijzigen naar ‘Wereld’.
Een fooi is een erg persoonlijke zaak en er bestaan even veel meningen over als er reizigers zijn.
Belangrijk om weten is echter wel, dat onze medewerkers ter plekke een correct loon verdienen en dat een fooi echt wel een extra is.
Als je tevreden was over de geboden service is een extra voor die mensen echter meer dan welkom.
Internationaal adviseert men een 4-5 dollar per persoon / per dag voor de fietsbegeleider en 2-3 dollar per persoon / per dag voor de chauffeurs.
Budget: bijna alle maaltijden zijn inbegrepen in de reis.
Richtprijzen op restaurant:
* Mineraal water: 1 euro
* Frisdrank: 1 euro
* Grote fles lokaal bier: 2 euro
GEZONDHEID
FLY and BiKE heeft geen medische bevoegdheid.
Voor medisch advies verwijzen we dan ook naar je huisarts of naar het Tropisch Instituut (tel. 03 247 64 02 of www.itg.be).
Meer specifiek verwijzen we graag naar de website Wanda.be, een website van het ITG volledig gericht op reisgeneeskunde.
De medische voorzieningen in de grote steden zijn van uitstekende kwaliteit. De artsen en het verplegend personeel hebben meestal een erg goede opleiding genoten, vaak in het buitenland. Gezien er in Thailand geen sociale zekerheid is zoals bij ons kunnen de kosten heel snel erg oplopen. Vandaar ook de verplichting van een goede reisverzekering af te sluiten.
Onze reisleiders hebben een goede EHBO opleiding gehad maar mogen behalve het bieden van eerste hulp, geen klassiek medische handelingen doen. Zij mogen bv nooit medicatie toedienen of adviseren.
Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Meer info zie onderaan.
HUURFIETSEN
In Vietnam en Laos beschikken we over goede huurfietsen. Het zijn fietsen van het type mountainbike, hoofdzakelijk van het merk Trek met voorvering en 21-27 versnellingen.
Mits het betalen van een toeslag kunnen we een e-bike voorzien.
Onze begeleiders werken tevens als fietshersteller. Zij doen tijdens de reis het onderhoud van de fietsen en zullen steeds klaar staan de eventuele technische mankementen op te lossen.
KINDEREN
Individueel reizen kan met kinderen, van zodra de kinderen de reis fysiek aankunnen.
Jullie kunnen dit als ouder best inschatten.
Wij hebben in dit deel van Vietnam en Laos geen kinderfietsen. Vanaf dat je kind 155-160 cm is, kan het echter fietsen op onze kleinste fietsen.
Jonger dan 12 jaar ervaren wij persoonlijk vanwege verschillende redenen als té jong.
KLIMAAT
De noordelijke en centrale regio van Vietnam en Laos hebben een tropisch klimaat met een vrij hoge luchtvochtigheid.
Er zijn drie seizoenen: van maart tot juni is het heet en droog, met temperaturen tussen 27 °C en 40 ° C, met nachttemperaturen rond 20° C.
Het regenseizoen is van juli tot oktober. De temperaturen zijn dan iets lager, in hoofdzaak vanwege de regen. Gedurende deze tijd zal het niet constant regenen, maar in felle buien waarna de zon weer snel zal schijnen.
Het koelere seizoen is van oktober tot februari, met gemiddelde temperaturen tussen 20˚C en 30˚C .
PROGRAMMA OP MAAT
Op eenvoudig verzoek kunnen we de programma’s en/of de voorgestelde hotels aanpassen. Het spreekt echter voor zich dat de zorgvuldig uitgewerkte fietsroutes de keuze in hotels kunnen beperken.
Je kan ons ook contacteren voor een eventuele verlenging van je reis.
REISDOCUMENTEN
Voor Vietnam en Laos heb je een internationaal reispas nodig, minimum 6 maanden geldig na terugkeer in België.
Voor Vietnam is ook een visum nodig, dat je van tevoren moet aanvragen.
Voor Laos is ook een visum verplicht wat je makkelijk kan aankopen aan de grens.
Meer info volgt korter voor vertrek.
VEILIGHEID
Veiligheid is bij FLY and BiKE de eerste vereiste om een reis door een bepaald land te laten doorgaan. Onze reizigers reizen voor hun plezier en dan mogen er omtrent de veiligheid geen zorgen zijn.
Over het algemeen geldt dat Vietnam en Laos veilige landen zijn.
Wij hebben op al onze bestemmingen zéér goede lokale contacten en zullen bij de minste twijfels programma’s aanpassen of de reis in zijn geheel annuleren.
Het dragen van een fietshelm is verplicht en absoluut aangewezen.
De fietsbegeleider heeft een opleiding EHBO gehad, maar het spreekt voor zich dat voorzichtigheid op de fiets is aangewezen.
Ook een goede reisverzekering is verplicht. FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance (zie verder).
VERLENGINGEN
Deze reis kan perfect verlengd worden bv. in Luang Brabang.
Contacteer ons gerust voor de verschillende mogelijkheden.
VERVOER EN VLUCHTEN
In Vietnam en Laos reizen we met een veilige volgwagen waar je gemiddeld 1.5 zitplaats hebt per persoon, aangepast aan de grootte van het groepje.
Vluchten zijn niet inbegrepen in de prijs. Hoe vroeger je reserveert, hoe voordeliger je vliegt!
De reis start in Hanoi en eindigt in Luang Prabang.
FLY and BiKE heeft contracten met de grootste luchtvaartmaatschappijen en zal je graag, in combinatie met de fietsreis, een vrijblijvend vluchtvoorstel maken.
VERZEKERING
Voor avontuurlijke reizen is een goede reisverzekering verplicht
Je bent vanzelfsprekend niet verplicht deze via ons af te sluiten.
FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance.
Een annulatieverzekering alleen komt op 6,5 % van de reissom.
Een volledige reis- en persoonsbijstand komt op € 7,7 per persoon per dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor onze interessante jaarpolissen.
De voorwaarden van de verschillende polissen ontvang je samen met het reiscontract maar kunnen indien gewenst vooraf aangevraagd worden.
GARANTIEFONDS REIZEN
FLY and BiKE is via Nordic lid van het VVR en het Garantiefonds Reizen.
Bij financieel onvermogen van de reisorganisator met wie je een reiscontract afsloot, kan je een beroep doen op het Garantiefonds Reizen.
Dit kan je doen door je te wenden tot uw reisorganisator of reisbemiddelaar of door rechtstreeks contact op te nemen op het adres: Metrologielaan 8, 1130 Brussel.
Indien je een reis boekt via FLY and BiKE gebeurt dit onder de Belgische wetgeving en onder de bescherming van de reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.